סופה נושבת • הכנרת עלתה בשבעה סנטימטרים

בנצי לייזרוביץ 1 Comment on סופה נושבת • הכנרת עלתה בשבעה סנטימטרים

ברוך השם: הכנרת טיפסה במהלך סוף השבוע בשבעה סנטימטרים | בנחלים הורגשה זרימה חזקה יותר ובגליל המערבי נרשמה כמות המשקעים הגבוהה ביותר

סירה בכנרת | אילוסטרציה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סיכום רשות המים באשר למשקעים, זרימות בנחלים ומפלס כנרת לאחר סוף השבוע הסוער: בשתי היממות האחרונות ירדו כמויות המשקעים הגבוהות ביותר באזור הגליל המערבי והכרמל, (130 מ"מ במירון ובבית ג'אן). בגולן נרשמו כמויות נמוכות יותר: 60-70 מ"מ וכך גם בהרי המרכז.

כמו כן, בעקבות הגשמים התפתחו זרימות בנחלים, כאשר הזרימות החזקות ביותר נרשמו בנחל חדרה, בקישון ובנחל אלכסנדר. בנחל חדרה מדובר בזרימה החזקה ביותר מאז ינואר 2013 (85 מ"ק לשנייה, שיא של 5 שנים).

בנוסף, עקב היובש הרב באגן הכנרת הגשמים שירדו לא הצליחו לעורר את הנחלים באגן והזרימה שם נותרה חלשה. עם זאת עקב הגשם שברוך השם ירד מעל האגם עלה מפלס הכנרת ב-7 ס"מ (מיום רביעי) לרום של 214.28- מ', והשלים עליה של 8 ס"מ מתחילת השנה הלועזית. בממוצע רב שנתי, מפלס הכנרת עולה בחודש ינואר ב-30 ס"מ. חשוב להדגיש כי גם לאחר הגשמים ועליית המפלס, חסר לכנרת מלאה: 5.48 מטר.

באשר לשיטפונות: בליל שבת התפתחו זרימות חזקות ושיטפונות בנחלים במדבר יהודה: קלט, אוג, קדרון, ערוגות חבר וצאלים. הבוקר (שבת) הגיעו הגשמים עד לאזור דימונה והתפתחו שיטפונות בנחלים באר שבע, בשור וממשית.

ברשות המים אומרים כי "כלקח מהפקת לקחים מאירועי שיטפונות קודמים, אנשי השירות ההידרולוגי ברשות המים פעלו במשך כל הסערה במשותף עם גורמי הביטחון, החילוץ וההצלה וסיפקו להם בזמן אמת נתונים ותחזיות אודות הזרימה בנחלים והשיטפונות אשר צפויים לגרום לחסימות צירים. שיתוף הפעולה הזה שיפר את המוכנות והתגובה של כוחות הביטחון לקראת ובעת האירועים".



1 תגובות

מיין תגובות